onsdag 3 oktober 2012

Sy och sticka

Såhär när hösten faller på blir jag alltid sugen på att pyssla och handarbeta. Letar just nu efter någon fin sjal att sticka. Har några idéer, men har inte riktigt bestämt mig ännu. Älskar att ha en stickning i händerna när jag ser på TV och tycker det är så kul att se något växa fram, varv för varv.

I höst/vinter har jag även tänkt ta upp ett gammalt intresse igen, nämligen att sy kläder. Under tonåren sydde jag nästan alla mina egna kläder under en period. Nu har jag blivit så sugen på att göra det igen. Har en dröm om att sy och sticka merparten av mina egna kläder en dag. Tänk att kunna begränsa de egna klädinköpen till ytterkläder, underkläder och ett och annat par byxor och sedan sy resten själv. Är så trött på trender och kommers och skulle vilja bygga upp en mer klassisk garderob av klänningar, kjolar, tröjor och byxor, som fungerar på lång sikt. Mer kvalitet och mindre slit och släng. Älskar retro-stilar från 1930-, -40, -50, och -60-talen. Ska införskaffa några olika mönster och tyger och sedan blir det åka av! Här är några mönster jag funderar på:





Fina va? Får se vad det landar på. Finns så mycket fint!

Kram, Lina

1 kommentar:

  1. thank you so much for your lovely comment ... wow, awesome patterns. these are so inspiring.

    SvaraRadera